Menu witryny

Zajęcia rewalidacyjne

Zajęcia rewalidacyjne polegające na umożliwieniu dziecku zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę jego możliwości oraz kształtowaniu postaw otwartości i samoakceptacji oraz na wdrożeniu go do uczestnictwa w różnych formach życia społecznego na równi z innymi członkami danej zbiorowości.

Tematyka zajęć:

1 Ćwiczenia angażujące aparat oddechowy.
2 Rozróżnianie dźwięków z najbliższego otoczenia i ich lokalizacja.
3 Wykrywanie różnic i podobieństw między obrazkami, przedmiotami;
4 Układanie obrazków np. po lewej i prawej stronie, niżej i wyżej;
5 Ćwiczenia rozmachowe (zamalowywanie farbami dużych płaszczyzn, malowanie form kolistych, falistych, rysowanie kredą po tablicy);
6 Poprawne nazywanie rzeczy, czynności, zjawisk;
7 Utrwalanie podstawowych pojęć matematycznych;
8 Wokalizacja (naśladowanie w formie zabawy dźwięków i głosów z otoczenia);
9 Klasyfikowanie obrazków, przedmiotów wg określonych cech;
10 Kreślenie figur w powietrzu. Wypełnianie figur kolorem. Ćwiczenia grafomotoryczne.
11 Zabawy wydłużające fazę wydechową;
12 Różnicowanie dźwięków wydawanych przez instrumenty muzyczne;
13 Klasyfikowanie przedmiotów, figur geometrycznych wg określonych cech;
14 Uzupełnianie rysunków w formie poleceń (Nad drzewem narysuj słońce);
15 Ćwiczenia manualne usprawniające małe ruchy ręki (modelowanie, wydzieranie, stemplowanie, ugniatanie, wycinanie);
16 Kształtowanie umiejętności spontanicznego wypowiadania się;
17 Dodawanie i odejmowanie w zakresie dostosowanym do możliwości dziecka;
18 Ekspresja przez śpiew
19 Rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego z wykorzystaniem np. historyjek obrazkowych;
20 Samodzielne komponowanie z wyobraźni bukietów z liści. Rozwijanie wyobraźni.
21 Ćwiczenia oddechowe brzuszno - przeponowe.
22 Wyodrębnianie i liczenie dźwięków;
23 Układanie obrazków i kompozycji wg wzoru i z pamięci ( puzzle, ...);
24 Ćwiczenia koordynacji słuchowo - ruchowej i orientacji kierunkowej prowadzone w formie poleceń ( podnieś prawą rękę, zrób krok w lewo, itp.);
25 Czynności manipulacyjne (chwytanie, przekładanie, przewlekanie, wkładanie, wyjmowanie drobnych elementów);

Dziewczynki poprzez udział w zajęciach nabrały pewności siebie, wykształtowały umiejętności umożliwiające zdobywanie wiedzy (pisanie, czytanie, liczenie, obserwowanie, słuchanie, rozumienie).  Zajęcia przygotowują do prawidłowego funkcjonowania w środowisku, budzą wiarę we własne możliwości, kształtują właściwą postawę społeczną związaną z akceptacją siebie, innych ludzi oraz umiejętność wchodzenia w interakcje społeczne.
Zajęcia wyrównawcze z matematyki w klasach I -III polegające głównie na wyrównywaniu szans edukacyjnych oraz wyrabianiu i wzmacnianiu poczucia własnej wartości oraz umożliwianie osiągania nawet niewielkich sukcesów matematycznych. Tematyka dotyczyła głównie utrwalania poznanych wcześniej wiadomości i umiejętności zdobytych w czasie zajęć edukacyjnych na poszczególnych etapach.
Uczniowie poprzez udział w zajęciach wyrównały braki z poprzednich zajęć; przyswoiły bieżący materiał; zwiększyły aktywność na lekcjach matematyki; podwyższenie oceny ze sprawdzianów; przełamały bariery psychologiczne; wdrożyły się do samodzielnej i systematycznej pracy; mają satysfakcję z własnych dokonań i umiejętności nabytych na zajęciach.
Zajęcia przyrodnicze dla grup przedszkolnych polegające głównie na budzeniu zainteresowań przyrodą oraz pogłębianiu wiedzy o najbliższym środowisku.
Tematy zajęć dotyczyły między innymi:

- Zimnych krajów - harmonijnych zależności ludzi i zwierząt.
- Eksperymentów z wodą - co się w niej rozpuszcza, a co po niej pływa?
- Zakładania zielnika w i prowadzenia obserwacji.
- Magnesowych czarów - zabaw z magnesem.
- Mali badacze - telefon z kubków.
- Mali badacze – kolorowy świat, odkrywanie barw
- Ciekawostek o zwierzętach - po co wielbłądowi garb, czy konik polny gra na skrzypcach?
- Wykonania zwinnego spadochronu
- Wiadomości na temat - Skąd się bierze deszcz?, itp.

Dzieci poprzez udział w zajęciach poznały swoje najbliższe środowisko przyrodnicze, poznały różne ekosystemy, poznały rolę i znaczenie ochrony naturalnego środowiska, wiedzą, że życie bez kontaktu z przyrodą jest niemożliwe, operują słownictwem wzbogaconym o treści ekologiczne, wykorzystują materiał przyrodniczy i surowce wtórne w pracach plastyczno – technicznych, biorą odpowiedzialność za stan środowiska przyrodniczego.

zaj projektowe01
zaj projektowe02
zaj projektowe04
zaj projektowe07
zaj projektowe09

epuap

CMI baner na stronę www

infoErasmus

logo LS

logoLP

twin

skslogo

szkolapromzdr

przeszkole promujace_zdrowie

NCK logo

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

 

logoBIP

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Przedsięwzięcia

baner projektu Czytam z klasą

logo projektu Piękna Nasza Polska Cała





 

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz