Zajęcia rewalidacyjne

Zajęcia rewalidacyjne polegające na umożliwieniu dziecku zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę jego możliwości oraz kształtowaniu postaw otwartości i samoakceptacji oraz na wdrożeniu go do uczestnictwa w różnych formach życia społecznego na równi z innymi członkami danej zbiorowości.

Tematyka zajęć:

1 Ćwiczenia angażujące aparat oddechowy.
2 Rozróżnianie dźwięków z najbliższego otoczenia i ich lokalizacja.
3 Wykrywanie różnic i podobieństw między obrazkami, przedmiotami;
4 Układanie obrazków np. po lewej i prawej stronie, niżej i wyżej;
5 Ćwiczenia rozmachowe (zamalowywanie farbami dużych płaszczyzn, malowanie form kolistych, falistych, rysowanie kredą po tablicy);
6 Poprawne nazywanie rzeczy, czynności, zjawisk;
7 Utrwalanie podstawowych pojęć matematycznych;
8 Wokalizacja (naśladowanie w formie zabawy dźwięków i głosów z otoczenia);
9 Klasyfikowanie obrazków, przedmiotów wg określonych cech;
10 Kreślenie figur w powietrzu. Wypełnianie figur kolorem. Ćwiczenia grafomotoryczne.
11 Zabawy wydłużające fazę wydechową;
12 Różnicowanie dźwięków wydawanych przez instrumenty muzyczne;
13 Klasyfikowanie przedmiotów, figur geometrycznych wg określonych cech;
14 Uzupełnianie rysunków w formie poleceń (Nad drzewem narysuj słońce);
15 Ćwiczenia manualne usprawniające małe ruchy ręki (modelowanie, wydzieranie, stemplowanie, ugniatanie, wycinanie);
16 Kształtowanie umiejętności spontanicznego wypowiadania się;
17 Dodawanie i odejmowanie w zakresie dostosowanym do możliwości dziecka;
18 Ekspresja przez śpiew
19 Rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego z wykorzystaniem np. historyjek obrazkowych;
20 Samodzielne komponowanie z wyobraźni bukietów z liści. Rozwijanie wyobraźni.
21 Ćwiczenia oddechowe brzuszno - przeponowe.
22 Wyodrębnianie i liczenie dźwięków;
23 Układanie obrazków i kompozycji wg wzoru i z pamięci ( puzzle, ...);
24 Ćwiczenia koordynacji słuchowo - ruchowej i orientacji kierunkowej prowadzone w formie poleceń ( podnieś prawą rękę, zrób krok w lewo, itp.);
25 Czynności manipulacyjne (chwytanie, przekładanie, przewlekanie, wkładanie, wyjmowanie drobnych elementów);

Dziewczynki poprzez udział w zajęciach nabrały pewności siebie, wykształtowały umiejętności umożliwiające zdobywanie wiedzy (pisanie, czytanie, liczenie, obserwowanie, słuchanie, rozumienie).  Zajęcia przygotowują do prawidłowego funkcjonowania w środowisku, budzą wiarę we własne możliwości, kształtują właściwą postawę społeczną związaną z akceptacją siebie, innych ludzi oraz umiejętność wchodzenia w interakcje społeczne.
Zajęcia wyrównawcze z matematyki w klasach I -III polegające głównie na wyrównywaniu szans edukacyjnych oraz wyrabianiu i wzmacnianiu poczucia własnej wartości oraz umożliwianie osiągania nawet niewielkich sukcesów matematycznych. Tematyka dotyczyła głównie utrwalania poznanych wcześniej wiadomości i umiejętności zdobytych w czasie zajęć edukacyjnych na poszczególnych etapach.
Uczniowie poprzez udział w zajęciach wyrównały braki z poprzednich zajęć; przyswoiły bieżący materiał; zwiększyły aktywność na lekcjach matematyki; podwyższenie oceny ze sprawdzianów; przełamały bariery psychologiczne; wdrożyły się do samodzielnej i systematycznej pracy; mają satysfakcję z własnych dokonań i umiejętności nabytych na zajęciach.
Zajęcia przyrodnicze dla grup przedszkolnych polegające głównie na budzeniu zainteresowań przyrodą oraz pogłębianiu wiedzy o najbliższym środowisku.
Tematy zajęć dotyczyły między innymi:

- Zimnych krajów - harmonijnych zależności ludzi i zwierząt.
- Eksperymentów z wodą - co się w niej rozpuszcza, a co po niej pływa?
- Zakładania zielnika w i prowadzenia obserwacji.
- Magnesowych czarów - zabaw z magnesem.
- Mali badacze - telefon z kubków.
- Mali badacze – kolorowy świat, odkrywanie barw
- Ciekawostek o zwierzętach - po co wielbłądowi garb, czy konik polny gra na skrzypcach?
- Wykonania zwinnego spadochronu
- Wiadomości na temat - Skąd się bierze deszcz?, itp.

Dzieci poprzez udział w zajęciach poznały swoje najbliższe środowisko przyrodnicze, poznały różne ekosystemy, poznały rolę i znaczenie ochrony naturalnego środowiska, wiedzą, że życie bez kontaktu z przyrodą jest niemożliwe, operują słownictwem wzbogaconym o treści ekologiczne, wykorzystują materiał przyrodniczy i surowce wtórne w pracach plastyczno – technicznych, biorą odpowiedzialność za stan środowiska przyrodniczego.

zaj projektowe01
zaj projektowe02
zaj projektowe04
zaj projektowe07
zaj projektowe09