Zajęcia rewalidacyjne
Zajęcia rewalidacyjne polegające na umożliwieniu dziecku zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę jego możliwości oraz kształtowaniu postaw otwartości i samoakceptacji oraz na wdrożeniu go do uczestnictwa w różnych formach życia społecznego na równi z innymi członkami danej zbiorowości.
Tematyka zajęć:
1 | Ćwiczenia angażujące aparat oddechowy. |
2 | Rozróżnianie dźwięków z najbliższego otoczenia i ich lokalizacja. |
3 | Wykrywanie różnic i podobieństw między obrazkami, przedmiotami; |
4 | Układanie obrazków np. po lewej i prawej stronie, niżej i wyżej; |
5 | Ćwiczenia rozmachowe (zamalowywanie farbami dużych płaszczyzn, malowanie form kolistych, falistych, rysowanie kredą po tablicy); |
6 | Poprawne nazywanie rzeczy, czynności, zjawisk; |
7 | Utrwalanie podstawowych pojęć matematycznych; |
8 | Wokalizacja (naśladowanie w formie zabawy dźwięków i głosów z otoczenia); |
9 | Klasyfikowanie obrazków, przedmiotów wg określonych cech; |
10 | Kreślenie figur w powietrzu. Wypełnianie figur kolorem. Ćwiczenia grafomotoryczne. |
11 | Zabawy wydłużające fazę wydechową; |
12 | Różnicowanie dźwięków wydawanych przez instrumenty muzyczne; |
13 | Klasyfikowanie przedmiotów, figur geometrycznych wg określonych cech; |
14 | Uzupełnianie rysunków w formie poleceń (Nad drzewem narysuj słońce); |
15 | Ćwiczenia manualne usprawniające małe ruchy ręki (modelowanie, wydzieranie, stemplowanie, ugniatanie, wycinanie); |
16 | Kształtowanie umiejętności spontanicznego wypowiadania się; |
17 | Dodawanie i odejmowanie w zakresie dostosowanym do możliwości dziecka; |
18 | Ekspresja przez śpiew |
19 | Rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego z wykorzystaniem np. historyjek obrazkowych; |
20 | Samodzielne komponowanie z wyobraźni bukietów z liści. Rozwijanie wyobraźni. |
21 | Ćwiczenia oddechowe brzuszno - przeponowe. |
22 | Wyodrębnianie i liczenie dźwięków; |
23 | Układanie obrazków i kompozycji wg wzoru i z pamięci ( puzzle, ...); |
24 | Ćwiczenia koordynacji słuchowo - ruchowej i orientacji kierunkowej prowadzone w formie poleceń ( podnieś prawą rękę, zrób krok w lewo, itp.); |
25 | Czynności manipulacyjne (chwytanie, przekładanie, przewlekanie, wkładanie, wyjmowanie drobnych elementów); |
Dziewczynki poprzez udział w zajęciach nabrały pewności siebie, wykształtowały umiejętności umożliwiające zdobywanie wiedzy (pisanie, czytanie, liczenie, obserwowanie, słuchanie, rozumienie). Zajęcia przygotowują do prawidłowego funkcjonowania w środowisku, budzą wiarę we własne możliwości, kształtują właściwą postawę społeczną związaną z akceptacją siebie, innych ludzi oraz umiejętność wchodzenia w interakcje społeczne.
Zajęcia wyrównawcze z matematyki w klasach I -III polegające głównie na wyrównywaniu szans edukacyjnych oraz wyrabianiu i wzmacnianiu poczucia własnej wartości oraz umożliwianie osiągania nawet niewielkich sukcesów matematycznych. Tematyka dotyczyła głównie utrwalania poznanych wcześniej wiadomości i umiejętności zdobytych w czasie zajęć edukacyjnych na poszczególnych etapach.
Uczniowie poprzez udział w zajęciach wyrównały braki z poprzednich zajęć; przyswoiły bieżący materiał; zwiększyły aktywność na lekcjach matematyki; podwyższenie oceny ze sprawdzianów; przełamały bariery psychologiczne; wdrożyły się do samodzielnej i systematycznej pracy; mają satysfakcję z własnych dokonań i umiejętności nabytych na zajęciach.
Zajęcia przyrodnicze dla grup przedszkolnych polegające głównie na budzeniu zainteresowań przyrodą oraz pogłębianiu wiedzy o najbliższym środowisku.
Tematy zajęć dotyczyły między innymi:
- Zimnych krajów - harmonijnych zależności ludzi i zwierząt. |
- Eksperymentów z wodą - co się w niej rozpuszcza, a co po niej pływa? |
- Zakładania zielnika w i prowadzenia obserwacji. |
- Magnesowych czarów - zabaw z magnesem. |
- Mali badacze - telefon z kubków. |
- Mali badacze – kolorowy świat, odkrywanie barw |
- Ciekawostek o zwierzętach - po co wielbłądowi garb, czy konik polny gra na skrzypcach? |
- Wykonania zwinnego spadochronu |
- Wiadomości na temat - Skąd się bierze deszcz?, itp. |
Dzieci poprzez udział w zajęciach poznały swoje najbliższe środowisko przyrodnicze, poznały różne ekosystemy, poznały rolę i znaczenie ochrony naturalnego środowiska, wiedzą, że życie bez kontaktu z przyrodą jest niemożliwe, operują słownictwem wzbogaconym o treści ekologiczne, wykorzystują materiał przyrodniczy i surowce wtórne w pracach plastyczno – technicznych, biorą odpowiedzialność za stan środowiska przyrodniczego.
« poprzednia | następna » |
---|